No worries mate!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van nicolerosanne - WaarBenJij.nu No worries mate!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van nicolerosanne - WaarBenJij.nu

No worries mate!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

07 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Na een lange tijd weinig van ons gehoord te hebben, komen we nu, om alle aanvragen te kunnen beantwoorden, met 2 verhalen.

Nadat we in Christchurch afscheid hebben genomen van Ellen, Marianne en Jolande zijn we aan onze reis begonnen op het Noorder eiland van NW Zeeland.
Gelukkig is het afscheid maar van korte duur want tijdens de laatste dagen samen is het leuke idee ontstaan om met zijn allen 2 weken door Tasmanie te gaan reizen.

Maar goed, op 3 feb. zijn we dus naar Auckland gevlogen waar we de volgende dag met de magic bus naar de bay of island zijn gereisd. In Paihia vond op dat moment een maori festival plaats en op dat feestje konden wij natuurlijk niet ontbreken.
De dag erna zijn we naar Cape Reinga geweest, het noorderlijkste puntje van het noorder eiland. Onderweg reden we met hoge snelheid over ninety mile beach en surfden we van reuze zandduinen waarbij we de pinguins moesten ontwijken. Na al dit avontuur konden we ons daarna in de zee ontdoen van al het zand. HIerna ging onze trip vanuit het noordelijkste puntje weer terug naar Auckland.

Vanuit Auckland zijn we naar Rotorua vertrokken. Onderweg stopten we bij de Waitomo Glow Worm Caves. Vanuit een bootje zagen we miljoenen glimwormen. Eén grote glow in the dark sterrenhemel! Amazing!
Eenmaal aangekomen in Rotorua hadden we ons ingeschreven voor een culturele Maori avond. Compleet met een in de grond gekookte maaltijd (hangi) een welkomstceremonie en veel dans en zang was het zeer de moeite waard. Tijdens het dansen en zingen rollen de Maori's allemaal met hun ogen, steken ze hun tong geregeld uit en bewegen ze continue met hun handen. Allemaal om vijanden af te schrikken... Natuurlijk ontbrak ook de beroemde Haka dans niet!

Op weg naar Taupo zag je vanuit het raam overal rookpluimpjes uit de grond komen.. Vulcanisch gebied met bubbelende modder, kraters, zwavelmeren in allerlei kleuren en spuitende geiser Lady Knox. En natuurlijk overal een rotte eieren lucht. De Champagne pool was schitterend. Maar onze favoriet blijft de gif groene heksenpool.

Uiteindelijk hebben we in Taupe na enkele cancelingen, eindelijk de sprong in het diepe mogen wagen.
Een echte SKI DIVE!!
Nadat we als sterren werden opgehaald in een limo en in een charmante overal werden gehesen, stapten we al bibberend in ons rose vliegtuigje.
Terwijl Nicole Rosanne als 1ste uit het vliegtuig zag duikelen, vroeg zij zich af waaraan we begonnen waren.
Tijd om na te denken was er niet maar beide genoten we van de 1 minuut vrije val, daarna ging onze parachute open en konden wij bijkomen en genieten van de mooie omgeving.
Binnenkort op dvd verkrijgbaar!!!!

Om onze adrenaline kick nog wat verder op te kikken zijn we de volgende dag in een raft boat gestapt.
Onderweg trotseren wij stroomversnellingen, watervallen, kanterlingen met gemak maar de 7 meter hoge waterval gaf toch genoeg adrenaline voor de komende .....
Binnenkort zijn de foto's te bezichtigen.

Na al deze avonturen beeindigen wij onze reis in Nieuw Zeeland en beginnen we met een nieuw avontuur in Tasmanie.

Groetjes Nicole en Rosanne

p.s. Thanks Marianne... ;-)

  • 07 Maart 2009 - 08:00

    Jan:

    hallo dames,

    Ik eigenlijk maar een ding doen en dat is jaloers zijn haha.

    Ik zie dat jullie het reuze naar jullie zin hebben, hier gaat het leventje gewoon door en zijn we weer aan het werk in het ziekenhuis.

    Nou meiden nog veel plzier daar en geniet ervan (dat doen jullie al maar ik typ het toch even)

    Groetjes Jan

  • 07 Maart 2009 - 08:07

    Annelies:

    hee lieverd, wat fijn je ook weer eens te zien; ik heb van de fotoserie genoten!xxxxxxxx

  • 07 Maart 2009 - 08:09

    Laura:

    ben nu ook even op reis, retourtje big smile land.. roos geweldig om ff met je gekletst te hebben!!! Keep the travels going...

    xxx

  • 07 Maart 2009 - 08:48

    Ineke:

    Hai Rosanne, leuk om weer over jullie te lezen. Wat ondernemen jullie lekker veel zeg. Nogmaals bedankt voor je lieve kaart. Heel veel plezier in Tasmanie. Liefs, Ineke

  • 07 Maart 2009 - 11:24

    Shanna:

    heey meisjes
    leuk verhaaltje weer!!!
    Ben alweer benieuwd naar de volgende avonturen.

    kuss shanna

  • 07 Maart 2009 - 13:15

    Tamara:

    hoi nicole,
    leuke verhalen.
    ik zie wel dat jullie het na jullie zin hebben. en geniet er nog voorlopig van
    nicole ik weet niet of je stiekem de mail leest.
    maar ik heb een slecht nieuwtje voor je.
    ik ga op 19 juni trouwen.
    dus je kunt er helaas niet bij zijn.
    als je terug bent gaan we er nog op na borrelen.
    groetjes tamara
    nog veel plezier daar

  • 07 Maart 2009 - 14:39

    Arno:

    Te gek allemaal Roos.
    Ik denk dat ik mijn vakantieplannen ga aanpassen als ik dit allemaal zo lees. Nog veel plezier!!!!!
    Groetjes, Arno

  • 08 Maart 2009 - 10:15

    Imke:

    het ziet er daar mooier uit dan hier, het is hier pokken weer. Gisteren heb ik weer gewonne met 7-0 met voetballen dus we gaan voor de platte kar!!! ik heb laatst met een kinderfeestje steile wandklimmen gedaan dat was al cool maar wat jullie allemaal doen is helemaal vet gaaf!!! groetjes imke

  • 08 Maart 2009 - 14:51

    Roos:

    hmm dacht dat ik al een reactie had geplaats maar kennelijk toch niet...
    wat ontzettend gaaf die sky dive en natuurlijk had sandboarden....phoe dat ga ik maar eerst op de sneeuw proberen;) moet mn najaarsvakantie al opgeven voor april dus de skivakantie is al in de planning

    zal jullie eens proberen te bellen

    xx roos

  • 08 Maart 2009 - 16:55

    Truus:

    Hallo Nicole en Rosanne,

    Wat een fantastisch verslag en wat een mooie fotoreportage. Ik zie het helemaal voor me. Ski -dive, volgens mij kon je dat 11 jaar geleden nog niet daar. Wel bungy jumpen, maar dat is voor jullie lang niet spectaculair genoeg, denk ik.Fijn om te lezen,dat het zo goed met jullie gaat. Ik begon me al zorgen te maken. Als ik jullie avonturen lees, hebben jullie ook nauwelijks tijd om een verhaal te schrijven.
    Geniet er nog maar van.
    Groetjes ook aan Irma.
    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Op 12 januari gaan wij de lieve mensen om ons heen voor een tijdje achterlaten om New-Zeeland, Australie en Thailand wat beter te leren kennen! Om onze ervaringen te kunnen delen hebben we een site gemaakt! Wij vinden het leuk berichtjes te krijgen dus plaats gerust wat op de site! Groetjes Nicole & Rosanne

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 12520

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 08 September 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: