up-date - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van nicolerosanne - WaarBenJij.nu up-date - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van nicolerosanne - WaarBenJij.nu

up-date

Door: webmaster

31 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Kai ora (oftewel ' hallo'),
aangezien we wat klachten kregen van het thuisfront dat er te weinig te lezen viel, hier dus weer een nieuwe up-date!!!
na de dolfijnen en walwissen achter ons te hebben gelaten zijn we naar het Abel Tasman National park gegaan in Nelson! Deze beste man is dus een Nederlander die New-Zealand heeft ondekt! dit vonden wij des te meer een reden om hier een wandeling en kayaktocht aan te wagen! de foto';s spreken voor zich, mede onder het vorige kopje!
Na dit Columbus moment zijn wij door gegaan naar Franz Jozef waar wij als ware bergbeklimmers de gletger gingen trotseren! Na wat gedimdam en een helikopter vlucht die afgelast was hebben we toch maar besloten de full day hike op de gletger te lopen! Nadat we de gehele uitrusting inclusief geiten wollen sokken, bergschoenen, spikes voor onder de schoenen, regenkleding, muts en handschoenen in ontvangst hadden genomen, kon niks ons meer van de Frans Jozef gletger scheiden! met de gezellige nederlandse meiden die we hier hebben ontmoet overwonnen we diepe kloven, smallen gleuven en tunnels van 350 meter dik ijs! eitje al zeggen we het zelf... Al werden onze mede reizigers en gids soms wat moe van onze Nederlandse liederen, hadden wij de grootste lol!
Na een dag flink 'hiken' vonden wij dat we het verdiend hadden ons in de ' hot pools' a 36, 38 en 40 graden te laten zakken!
Na dit avontuur ( en ja we maken er wat mee) gingen we opweg naar Queenstown! Daar zijn we met de bus en boot naar Milford Sound gegaan, wat erg mystrieus was! Het was een flinke reis met 4,5 uur heen in een bus 2 uur op het water en weer 4,5 uur terug in de bus, maar het was een sprookjesachtig geheel, zie foto's!
En aangezien Queenstown HET centrum is van uitgaan in het zuidereiland zijn wij de Nederlanders gaan vertegenwoordigen in de kroeg! Want, zo dachten wij: we kunnen morgen toch lekker uitslapen, maar wat gebeurt er... het brand alarm gaat om 8:15 af in ons hostel! Hier hadden wij en onze katers geen zin in! Nadat we eerst alle mogelijkheden hadden geprobeert het alarm te negeren was er op een gegeven toch ecth geen ontkomen aan! Dus er zat niks anders op om in pyjama, kater en out of bed look de noodtrap te nemen! We dachten nog wel aan de belangrijkste papieren en onze mp3 speler in het geval het lang zou duren!
buiten aangekomen hoorden we de sirens van de brandweer naderen en besloten polshoogte aan de voorkant van het gebouw te nemen!
nog steeds geen spoor van enig vuur of rook, maar enfin! naar een half uur begonnen onze bedjes toch weer flink ons te roepen en zijn we nog even verder gaan dromen!
Na Queenstown afgereisd naar Denidem! deze stad staat bekend om zijn chocoladefabriek! en gelukkig voor ons was er nog enn plek in de rondleiding over! Dit konden wij natuurlijk niet overslaan! Maar om deze kalorieen er weer af te krijgen vonden wij het wel nodig een stukje te gaan mountainbiken! Na een uurtje gefietst te hebben kreeg onze medereiziger Marianne een lekke band! Nu werden onze plakvaardigheden ook nog op de proef gesteld! maar met 4 slimmem meiden was dit klusje zo geklaard! Terwijl wij zater te ploeteren om de band te plakken en zater te overwegen een lift te regelen om de fiets weg te krijgen, komt er een man aanfietsen die 10 meter verder van ons zijn fiets in zijn busje zet en weg rijd! redelijk frustrerend. maar wij kunnen nu een band plakken! Althans dat dachten wij toen helaas bleek dat de band alsnog lek was en de laatste paar meters te voet moesten afleggen! Maar de chocola was eraf!
nou dit was weer een kleine up-date! wij gaan morgen naar Christchurch waar we de 3e het vliegtuig naar het noordereiland nemen om daar de boel te verkennen!
met veel nieuwe contacten en ervaringen zijn wij na twee al al redelijk aan dit leven gewend en lijkt het of we al 2 maanden van huis zijn!
uiteraard wordt er nog wel aan het thuisfront gedacht!
Een zin die we van een bekende hebben: WIJ GENIETEN NOOIT MET MATE!
Liefs nicole en rosanne

• 31 Januari 2009 - 07:51

Anouk En Milou:

Wow jullie hebben al veel gezien en mooie foto's gemaakt. We waren inderdaad benieuwd wat jullie allemaal weer gezien en gedaan hadden.
    we kijken uit naar jullie reisverslagen

groetjes en veel plezier verder

Anouk, Milou Jan en Gerda

ps: Het vriest hier nog steeds.

• 31 Januari 2009 - 07:55

Leonne:

meiden, wat een reis!
    Ik had jullie wel met je katers van die brandtrap af willen zien hiken hahaha. Het klinkt allemaal geweldig, en de foto's onderstrepen dat nog eens.
    en het aanvullende motto vanuit hier: GENIET MET JE MATEN!!
    dikke kus! mis jou!

• 31 Januari 2009 - 08:58

Irma G:

Jullie maken veel mee en zien enorm veel in zo'n korte tijd.. jeetje dat belooft nog wat de overige maanden :)
    Ik kijk er dan zelf ook naar uit naar Australie te reizen.. het lijkt me super jullie een maand te mogen vergezellen!

Veel Plezier enneuh niet te zat he ;)

Liefs xx moi!

• 31 Januari 2009 - 10:03

Truus:

Hallo Nicole en Rosanne,

Een flinke up-date meteen en leuke foto's !Ik zie bewolking maar ook een licht-blauwe hemel in de Millfordsounds !!Boffers!
    Meestal is het daar mistig en zwaar bewolkt.
    Goede reis naar het noorden . Ben benieuwd hoe je het daar zult vinden !!!
    Truus

• 31 Januari 2009 - 13:24

Betty:

Wat een mooie foto's en wat een mooie dingen hebben jullie al gezien! Dat Milford Sound:) Prachtig! Fijn weekend!Groetjes Betty (soest)

• 31 Januari 2009 - 16:38

Ineke:

Ik snap dat jullie haast geen tijd hebben om dit blog bij te houden, wat maken jullie veel mee! Heel leuk om over al die plekken waar ik ook geweest ben weer wat te lezen. Straks naar het noorder eiland, vergeet niet naar een Maorifeest te gaan. Alvast een tip: steek zelf je tong niet uit en vooral .. niet lachen. Alvast veel plezier.

• 31 Januari 2009 - 17:22

Roos:

Whaaaaaaaaaaa super mooie foto's en wat een geweldige foto's en verhalen....super....
    veel plezier en tot het volgende bericht

xx roos

• 31 Januari 2009 - 17:42

Laura:

hey roos

ik zou bij deze graag een verzoek willen indienen om de tekst 'tja..' bij de foto te veranderen in: "Ik vin oe so sexy.. whaah vin ie von mie..??"

haha geweldige foto's !!

• 31 Januari 2009 - 18:50

Lara Sander En Femke:

He lieve roos,

ik begon al behoorlijke afkick verschijnselen te krijgen maar jeh er is weer eenbericht!! wat een onwijs gaaf avontuur! en een geweldige foto's. mis je ons wel? kan haast niet met al die geweldige avonturen.

geniet er lekker van we denken aan je

liefs lara sander en femke

• 31 Januari 2009 - 20:13

Annoek:

Wow, ik maak veel mee hier in Engeland maar jullie zijn toch wel echt de overtreffende trap! Heel fijn om te horen dat jullie er zo van genieten! Het is inderdaad wel lastig het thuisfront happy te houden ;)

Veel plezier verder!

xxx

• 01 Februari 2009 - 12:59

Els Uut Arnhem:

Lieve Roos,

Wat mooi is het daar! Ik lees nog niks over de temperatuur(of ben ik blind?), maar is het daar net zo heet als in Australië? Ik volg of volgde moet ik inmiddels zeggen, natuurlijk de Australian Open(tennis) en begreep dat de temperaturen rond de 40 graden liggen! Wat hebben jullie al veel ondernomen in die korte tijd, leuk hoor! Ik word er een beetje jaloers van! Hé, en die chocola, was die ook lekker eigenlijk?
    Meissie, nog veel plezier in Nw. Zeeland; ben benieuwd naar de volgende belevenissen!
    Groetjes en knuffel!

• 01 Februari 2009 - 14:58

Leonie Verest:

Wat leuk om te lezen! En wat een schitterende foto's!
    Ik krijg helemaal zin in vakantie!
    Geniet ervan verder,dat is jullie wel toevertrouwd!

• 02 Februari 2009 - 17:00

Oma En Opa :

Hallo lieverds, Wat een geweldig bericht. Jullie beleven wat en wij zijn daar erg content mee.Wij volgen jullie reis via de landkaart en wij staan verbaast over de afstanden.Erg trots op onze oudste kleindochter en haar vriendin. Pas goed op jezelf en een dikke kus.

• 02 Februari 2009 - 18:24

André En Miranda:

Ha Nicole en Rossane,

Wat hebben jullie toch al veel gedaan. Leuk om de verhalen te lezen.
    Kei mooie foto's en jullie hebben dit allemaal in real life gezien. Prachtig.

Groetjes André en Miranda.

• 04 Februari 2009 - 17:15

Nicole En Rosanne:

hoi
    hoe is het met jullie?
    met ons goed. mooie foto's. het is hier erg koud om te trainen.

van ella imke stan jan kitty en oma

• 06 Februari 2009 - 06:01

Marianne:

G'day!

Dat zandsurfen klinkt super! Maar kan die Ludge niet tegenop natuurlijk ;) Tot over twee weekjes!
    Tasmania here we come!!

Liefs Marianne

• 06 Februari 2009 - 10:59

Shanna:

Heey chica's
    Klinkt allemaal erg leuk en spannend.
    Geniet nog maar lekker van jullie tijd daar!!!

Liefs shanna

• 08 Februari 2009 - 08:21

Truus:

Bericht voor Nicole,

Ik heb bij het noemen van de 55 e Prins Carnaval een foutje gemaakt. Niet Jeroen, maar Nicky Egelmeers gaat Haps besturen met de Carnaval .
    Nog veel plezier.
    Truus

• 14 Februari 2009 - 06:12

Marianne Van Loo:

Nog 3 nachtjes!!! Ben benieuwd naar jullie verhalen... Tot dinsdag!

Liefs Marianne

• 16 Februari 2009 - 10:35

Lara :

yo!! begin weer afkick verschijnselen te krijgen!!!!!

• 16 Februari 2009 - 20:52

Roy En Sas!:

Heey lady's!

Irma is nu ook gearriveerd! Hoe was de vlucht?! Have fun!!

Liefs Roy en Sas!

• 17 Februari 2009 - 19:41

Ingrid:

Haa Nicole

Klinkt geweldig die verhalen. Mooie foto's.
    In Haps alles zijn gangetje. We hebben sinds jouw vertrek nog geen wedstrijd gevoetbald. Volgende week gaat Linda weg en ook Mieke Kusters dus drie dames minder voor het voetbalteam

Veel plezier!!!

Bootje

• 18 Februari 2009 - 18:20

Andre En Miranda:

Ha dames,
    Hoe is het daar? Ja en nu zijn jullie met drie man strek. Irma de vliegreis nog meegevallen. Ik hoop dat ik snel weer iets hoor van jullie. Hier gaat alles gewoon door. Alleen Dré is ziek. Morgen ga ik naar de huishoudbeurs met Daan en Sas.

Groetjes André en Miranda.

• 22 Februari 2009 - 11:38

Linda Luijpen:

wow, dat ziet er erg mooi uit...nu heb ik ook helemaal zin om te gaan. onze sit is: jorislinda.waarbenjij.nu

heel veel plezier verder nog, maar dat komt helemaal goed zo te zien!

groetjes!!

• 25 Februari 2009 - 07:18

Laura:

Hey mate,

How are you doing?? Ben benieuwd hoe tasmanië jullie bevalt!!

xx lau

• 03 Maart 2009 - 20:12

Carla:

Hé Roos,lekkere globe-trotter.
    Wat een mooie foto's allemaal.Geweldig.The fun is te zien.

kussie Car