Dollll Fijn - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van nicolerosanne - WaarBenJij.nu Dollll Fijn - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van nicolerosanne - WaarBenJij.nu

Dollll Fijn

Door: webmaster

17 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vanuit Christchurch hebben we de magic bus naar Kaikoura genomen. Magic belooft ons veel goed en dat blijkt tot nu toe ook helemaal te kloppen!! Al snel hebben we een paar leuke mensen uit Nederland leren kennen waar we nu een paar dagen mee optrekken! Bij aankomst in Kaikoura mochten we direct door op de boot op naar de dolfijnen!!! In een wetsuite gehezen inculsief flippers, snorkel en duikbril waren wij er helemaal klaar voor om ons tussen de dolfijnen te begeven! Met een boot vertrokken we naar open zee waar we op een gegeven moment tussen ongeveer 150-200 dolfijnen dreven!!! En ja nu moesten we er zelf ook nog in... Maar de kou voelden we al niet meer bij het zien van deze mooie beestjes! een aantal keren hebben we de groep gevolgd om er een aantal keren tussen te zwemmen! ze kwamen ontzettend dichtbij waar je ze haast kon aanraken, maar dit mocht niet aangezien het wel in het wild is en je niet weet hoe ze daarop reageren!
maar wat een ervaring!!! we voelden ons dan ook Dollll Fijn!!! zie foto's en filmpje!!!
's avonds heerlijk wat gegeten met de meiden uit de bus om redelijk op tijd naar bed te gaan om vandaag om 7:15 klaar te staan om walwissen te spotten! helaas hebben we maar 1 walvis gezien, maar het was het kotsen waard!!! Ontzettend mooie grote beesten zijn dat waar we op 50 meter afstand van mochten genieten... het was de zeeziekte meer dan waard!
vammiddag even de relaxed knop aan en straks gaan we met een stel een wandeling maken naar de zeeleeuwen! tja... het houd je op de been!!!
waarbij wij al deze mooie ervaringen opdoen, denken wij vaak aan jullie met de bijbehorende kou, nattigheid en bleh weer!!!
morgen gaan we door naar Nelson, waar we een track willen gaan maken in het Abel tasman national park!! maar daarover later meer...
over de lokals of tewijl de Kiki's zijn ontzettend aardig allemaal! erg behulpzaam en altijd tijdvoor een praatje...
heel veel liefs vanuit deze kant en we keep on touch!!!
kus

• 16 Januari 2009 - 22:57

Sorry Jongens de rest van de foto's lukte niet. Deze volgen nog.
    Rosanne en Nicole

• 17 Januari 2009 - 00:12

Martijn :

Wat een mooie ervaring lijkt me dat.

Grt Martijn

• 17 Januari 2009 - 04:33

Kiki:

De Kiki's :')

Maar ik ben jaloers op jullie hoor!

• 17 Januari 2009 - 06:56

Truus:

Hoi Nicole en Rosanne,
    Mooi verhaal, mooie foto!
    Heten de locals tegenwoordig Kiki's , ik meende Kiwi's , zoals het fruit en de loopvogels ?Jullie zijn lekker actief .Geniet ze maar weer.
    Groetjes ,Truus

• 17 Januari 2009 - 08:02

Leonne Frank Karina:

nou dat klinkt gaaf zeg! en die foto ziet er helemaal geweldig uit!
    Dat weer alleen al! geniet ervan!!
    dikke kus

• 17 Januari 2009 - 08:05

Linda:

Zo dat hebben de dames al vast in de pocket!

Kijken wat jullie volgende mooie verhalen brengen.

Liefs linda en danny

• 17 Januari 2009 - 08:43

Irma G.:

Heey meiden!

Super verhaal joh, ik ben echt wel jaloers ;)
    Dat zou ik ook weleens willen doen tussen de dolfijnen zwemmen.. wie weet ;)
    Geniet er maar lekker van, jullie zijn in elk geval goed begonnen!

Liefs xx Irma :)

• 17 Januari 2009 - 09:06

Danielle Van Dijk:

Hey dames!

Zo te lezen gaat het hartstikke goed met jullie! Gaaf hoor, met dolfijnen zwemmen, zou ik ook wel ooit willen doen.. Jullie zijn net een paar dagen weg en hebben nu al zo veel moois gezien.. Goed bezig! Hou ons op de hoogte!

xxx Danielle

• 17 Januari 2009 - 09:13

Familie Van Dorp:

jullie mooie stukje gelezen!!
    echt super mooi!!
    wat voor een walvissen waren het??
    hoe ging het bij de zeeleeuwen?? hebben jullie ook haaien gezoend?? of gezien mag ook:D:P hier is het bewolkt en 2 graden dus niet echt mooi:(

zoentjes mikasamar uit het sombere nederland

• 17 Januari 2009 - 10:54

Roy En Sas!:

Heey meiden!!

Wat een verhaal zeg, echt gaaf! Ben jaloers op jullie.. alleen die temperatuur al! Heerlijk..! En tussen zoveel dolfijnen ronddobberen, echt stoer!! Wij hebben ze alleen "gezien" op Tenerife en zijn toen ook zoooo zeeziek geweest..!! Mochten er toen helaas niet mee zwemmen, en dat is nu juist wat je zou willen doen! Maar je moet dromen blijven houden he! Wie weet, ooit..!! Hier verder alles prima, rustig. Vies weer, regen regen regen.. bah bah! Verder gewoon aan het werk he. Vanavond gaan we naar Wit Licht van Marco Borsato, zijn benieuwd! Heel veel plezier nog he, let goed op elkaar en jullie spulletjes!! Geniet ervan en we blijven jullie volgen kanjers! Heel veel plezier!

Veel liefs Roy en Sas! XXX

• 17 Januari 2009 - 11:48

Anouk En Milou:

Heei nicole en rosanne,

Leuk dat jullie bij dolfijnen hebben gezwommen doen wij later ook nog wel een keer. Super dat jullie het daar leuk hebben. maar mis je wel al.
    Wij hadden in Frankrijk ook een zwarte dolfijn gezien in het wild die was aangespoeld en er waren een paar happen uitgenomen door een haai denken we... was wel zielig om te zien.

Groetjes en we hopen dat jullie nog meer leuke dingen gaan zien en meemaken. Anouk en Milou

ps:maak veel foto's

• 17 Januari 2009 - 16:43

0ma En Opa.:

Hallo lievers, Wat een sensatie zal het geweest zijn. geweldig. Wijhebben vn jouw berichten nu al genoten en zijn constant in gedachten bij jou/jullie. Liefs en geniet met volle teugen.Trotse oma en opa.

• 18 Januari 2009 - 09:38

Laura:

hey meiden,

zo te lezen maken jullie een avontuurlijk en spetterende start van de reis!! Hoop dat dit het begin is van nog veel meer moois..

keep the travels going
    xx

• 18 Januari 2009 - 14:10

Jolien:

kan maar een ding zeggen, IK BEN JALOEEEEERS!! ziet er goed uit meiden veel plezier nog! dikke kuzzz jo

• 18 Januari 2009 - 14:57

Ella Imke Stan:

heey nicole en roosanne
    heel leuk dat jullie met de dolfijnen hebben gezwommen dat vonden de dolfijnen wel dolll fijn en jullie natuurlijk ook wel fijne vakantie nog en ik mis je al
    groetjes ella imke stan
    ps: wij zijn beniewt welke avontuuren jullie nog meer gaan beleven!

• 19 Januari 2009 - 09:43

Roos:

Whaaaaaaaaaaaa wat gaaf!!!! Daar is een weekendje berlijn natuurlijk niets bij maar 4 nachtdiensten maakt veel goed grrrrrrrrrrrrrr

• 19 Januari 2009 - 10:12

Hennie:

hoi nicol zo als iedereen kei gaaf zo,n begin wij hopen ook dat jullie het alleen maar super leuk hebben groetjes hennie en fam

• 19 Januari 2009 - 13:16

Marleen:

Hee!

Klinkt fantastisch, Roos heb je net gemaild, maar dit zijn al veel antwoorden op mijn vragen ;)! Jee en jullie zijn pas een week weg.. gaan nog vast vele hilarische en leuke momenten komen!

xx Marleen

• 19 Januari 2009 - 19:29

Leonie Verest:

Meiden
    Wat klinkt dat allemaal fantastisch!
    Geniet er lekker van, wij werken hier wel door.
    Ik zit midden in de assessments en het regent dat het giet!
    Leonie

• 20 Januari 2009 - 08:09

Ilona :

...zucht.... ik wou dat ik daar was....

• 20 Januari 2009 - 22:12

Joost:

Jezus Roos!!
    Wat gaaf zeg, echt geweldig!
    Geniet er van, ben druk in de weer voor skype ;-)

X
    Joost

• 21 Januari 2009 - 14:37

Christan:

Hoi Nicole,

Ik hoor net van jullie mam dat je weer weg bent. Maar wat super gaaf zeg wat je gaat doen!!!! Ik hoop dat je een waanzinnige tijd hebt en ik blijf je zeker volgen! Heel veel plezier en geniet er maar lekker van.

Groetjes Christan en natuurlijk ook van Gert-Jan en de kids

• 21 Januari 2009 - 20:49

Anelies:

hee roos, we kunnen ook via de chatbox van deze site aan de gang....maar you are not there!!

• 24 Januari 2009 - 17:35

Miranda En André:

Ha dames,

Nou zo te lezen is het goed te toeven daar. Leuk joh met de dolfijnen zwemmen. Dat is voor mij nog altijd een droom. Ik wil dat altijd nog een ker doen!!!!! En zoveel dolfijnen bij elkaar onverstelbaar. Ik heb ze alleen maar gezien bij dolfinarium en dan vind ik het al mooi op te zien.

Hier is verders alles goed met ons huisje schiet het nu echt op. De badkamer is bijna klaar en boven ligt alle laminaat er al.

Vanavond gaan we naar Daan en Rich, vieren hun verjaardag.

Veel plezier jullie nog. Groetjes André en Miranda.

• 27 Januari 2009 - 13:40

Marjolein:

Wat een mooie foto's, spectaculair!!
    Groetjes Marjolein

• 27 Januari 2009 - 14:29

Leonne:

gave foto's meiden!

• 28 Januari 2009 - 07:33

Truus:

Hallo Nicole en Roos,

Het gaat zeker wel super goed met jullie aan de andere kant van de wereldbol!
    Wat een leuke foto's .
    Ik dacht eens :"Laat ik eens kijken of er nog nieuws is uit het land van de Kiwi's. Geen nieuws , maar wel mooie foto's.
    In Nederland is het weer een beetje winters. Jeroen Egelmeers is de 55e Prins Carnaval geworden.
    Tot de volgende keer.
    Groetjes,
    Truus

• 28 Januari 2009 - 20:13

Betty:

Dag Rosanne en Nicole
    Ik ga jullie regelmatig volgen en wens jullie veel plezier en vooral mooie belevenissen toe!
    Groetjes uit soest Roos!
    Liefs van Betty

• 29 Januari 2009 - 11:05

Laura:

Roos het avontuur waar je zo naar uitkeek St. Yosef.. in één woord GEWELDIG dat jullie die trip gedaan hebben!!!

denk aan jullie xx lau

• 29 Januari 2009 - 18:46

Roy En Sas:

Heey meiden!!

Wat een gave foto's!! Stoer joh! Ga zo door! Have fun!!

Liefs ons!